Fakta om Twilight!!!

Något jag själv tycker är intressant, om vi nu ska relatera till filmen(erna) är konstiga fakta som man lätt missar om man bara sett den en eller ett par gånger. Som sagt har jag hängt med på alla möjliga sorters Twilight sidor senaste halvåret och därmed fått veta en mängd grejer jag inte alls hittat själv.
Några exempel på dessa är:
  • Carlisle Kors: I Twilight(boken) berättas en historia om ett stort träkors som hänger i familjen Cullens hus. Korset har Carlisles pappa tillverkat för över 300 år sedan och Carlisle har sparat det ända sedan dess som ett slags internt skämt. Jag hade aldrig sett korset i någon av de typ 15 gånger jag sett filmen fram tills ajg såg den med audiocommentary. Det visade sig att korset finns med i filmen och står lutat mot väggen i trappen.
  • Böckernas författare Stephenie Meyer är med i Twilight, hon sitter vid bardisken i en av scenerna inne i the diner och har beställt en sallad.
  • När Emmet (Kellan Lutz) och Edward(Robert Guden Pattinson) under baseboll scenen stöter ihop med varandra i luften och faller till marken så räcker R-Pattz ett finger åt Kellan, vilket finger lämnar jag till er att gissa.
  • I scenen när James, Victoria och Laurent dyker upp bär Victoria(Rachelle Lefevre) Catherine Hardwickes(director) personliga kläder.
  • När Bella(Kristen Vembryrsig Stewart) ligger i sjukhussängen efter kampen mot James ser man en TV bakom hennes mamma. På den TV:n spelas då den föregående scenen upp.
  • I Bellas rum hänger en tavla som föreställer en varg, detta för att knyta till kommande film New Moon.
  • Robert Guden Pattinson har bidragit med två låtar till filmens soundtrack. Den ena (Never Think) spelas upp när Edward och Bella sitter på restaurangen, den andra (Let me Sign) spelas upp när Bella håller på att dö.
  • Robert Guden Pattinson skrev ett bidrag till Bellas vaggvisa, bidraget användes dock inte (till allas stora förtret). I stället användes en komposition av Carter Burwell. R-Pattz lärde sig att spela stycket på piano för att det skulle se autentiskt ut i filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0